walked away from everything I leaned on, only to find it’s made of wood
I am a cinematographer / I am a cinematographer / I am a cinematographer / I am a cinematographer / And I walked away from New York City / And I walked away from everything that’s good / And I walked away from everything I leaned on / Only to find it’s made of wood (Bonnie „Prince“ Billy)
posted: Dezember 9, 2013
under: black & white, pictures
tags: 35mm, b & w, Bonnie "Prince" Billy, countryside, folks, hiatus, img, M9, street
das Alter wirft seine Schatten voraus, dazwischen die leere Fläche, die wir Jahr für Jahr beschreiben, mit Geschichten und Bildern, um dann am Ende, auf den Krückstock gelehnt, weiter voran zu schreiten und den alten geschichten zu lauschen, weil sich neue dann nur noch spärlicher schreiben, wenn wir nicht aufpassen …
danke dir, lieber Florian für dieses Bild
herzliche Grüße
Ulli
And you are more than a cinematographer. So much more, for you have the ability to tell multiple stories in the course of just one image. Simple tales of life and light, shadows and men walking with crutches
Geert
Maybe one of your most surprising picture opening many potential stories, thanks to the place, the two silhouettes, the carts, the bright light and the shadows on the foreground.
And also, Florian, specially to me, it reminds me strangely the text I quoted under my last post. The echo of a lost time and space.
We always face a dichotomy in our strengths: they either come from externals or from what is inside. We always seem to lean on something–a philosophy, a relationship, a perception, or an assessment of ourselves. I think I’ve walked away from a few and looked back and saw the reward of it. At other times, I’ve walked away and found myself looking for something else to lean on. My „crutches“ are all made of wood. I need some that are steel. Yet another photo that puts my thoughts in motion…its what you do with every photo and song, Florian.
Jeder braucht eine Stütze. Und selbst Carts können eine solche liefern, eine Möglichkeit, sich an- und aufzulehnen.
Das Foto eröffnet viele solcher Geschichten, in denen von der Suche nach einer Struktur und Ordnung, nach einem Sinn, der Halt gibt, erzählt wird. Und doch ist es inhaltlich fast völlig offen, gibt seinen „erzählerischen“ Gehalt nicht preis: Weder können wir den Ort genauer fixieren, noch wissen wir, wer dort auf Krücken geht und wofür sie die Carts benötigen. Der Motivausschnitt ist vieldeutig und konkret zugleich: Er steht für sich und bietet doch auch deutende „Anschlüsse“ für jeden.
Wieder einmal ist es die Standpunktwahl, welche uns Betrachtern ermöglicht, in einer alltäglichen Szenerie – unterstützt durch den Songtext – eine bedeutungsoffene Erzählung zu entdecken. Großartig.
Gruß, Uwe
I see a smart sunny oldfashioned and somehow mysterious scene. I don’t want to try to interpret it in a way or in another. I just keep the feeling of abhorrence of the old age and the other feeling of a hot glittering summer day.
ay, Fritsch, buddy, sometimes all a man needs is a peaceful spot in the sun, and something to lean on – it might well be made of wood, but as long it’s solid wood it’s good enough, I guess ….
great frame, and great time to publish this little summertime gem!
keep it up, pal!
Hepp!
well, this is creepy, hahaha, i love it, what are those nuns? or angels of death? and what are they doing out in public scaring me? :)
Wieder ein wunderbarer fotografischer Fang, der allem genug Raum lässt, um sich zu entfalten. Vor allem auch den Geschichten, die sich im Kopf des Betrachters bilden …
Viele Grüße von uns!